მასწავლებლის სახელი, გვარი: თამარ ღვედაშვილი საგანი: ქიმია
სწავლების საფეხური/
კლასი: X
მოსწავლეთა რაოდენობა:
25 , კლასში არ ირიცხება სსსმ
გაკვეთილის თემა:
რა არის იონური ბმა
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლე
ხსნის ბმის წარმოქმნის მიზეზს, აკავშირებს
ატომის აღნაგობასთან, ადგენს იონური ბმის წარმოქმნის მექანიზმს , განასხვავებს იონურ და კოვალენტურ ბმებს.
#
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო(წთ)
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხები, გაკვეთილის თემის და მიზნის
გაცნობა, შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა.
|
ვიზუალური თვალსაჩინოების გამოყენება, ვერბალური ახსნა
|
საერთო საკლასო
|
პროექტორი, შეფასების რუბრიკები
|
2 წთ
|
2
|
საშინაო დავალების ანალიზი: მოსწავლეები წარმოადგენენ
კოვალენტური ბმის თვისებებს სქემის სახით, მსჯელობენ რაში გამოიხატება თითოეული თვისება.
ხდება წინარე ცოდნის გააქტიურება, მასწავლებლის შეფასება და კომენტარი
|
დისკუსია
|
საერთო საკლასო
|
რვეული , კალამი , ცარცი
|
10წთ
|
3
|
მასწავლებელი სვამს კითხვებს: რატომ გასცემენ ან იძენენ
ატომები ელექტრონებს? რომელ ელემენტებსა
აქვთ იონიზაციის დაბალი (მაღალი) მნიშვნელობა? როგორი ძალები აღიძვრება სხვადასხვანიშნიან მუხტებს შორის? მოსწავლეებს მოჰყავთ იონების წარმოქმნის მაგალითები, ფიზიკის კურსიდან ხსნიან მათ შორის წარმოქმნილ
ძალებს.
|
გონებრივი იერიში დისკუსია
|
საერთო საკლასო
|
დაფა, ცარცი
|
5წთ
|
4
|
მასწავლებელს შემოაქვს იონური ბმის განმარტება, აჩვენებს
წარმოქმნის მექანიზმს, ხსნის იონური ბმის თვისებებს , ქიმიური ბმების სქემაში აკონკრეტებს რომელი ელემენტები წარმოქმნიან იონურ ბმას
|
მინი ლექცია
|
საერთო საკლასო
|
პროექტორი
|
10 წთ
|
5
|
მოსწავლეებს ეძლევათ ბარათებზე დაწერილი დავალება: ჩამოთვლილი ელემენტებიდან: 1)K, F, Ca, S ,
H 2) Li , Cl, , Mg , O, S შეარჩიონ რომელ წყვილებში წარმოიქმნება იონური ბმა და შეადგინონ ბმის წარმოქმნის მექანიზმი. ჯგუფის ლიდერები
წარმოადგენენ დავალებას, მასწავლებელი
აკეთებს შეფასებას
|
თანამშრომლობი- თი სწავლება
|
ჯგუფური მუშაობა
|
ბარათები
დავალებებით
|
10 წთ
|
6
|
მოსწავლეები მასწავლებლის დახმარებით ავსებენ ვენის დიაგრამას: რა მსგავსება და განსხვავებაა კოვალენტურ და იონურ
ბმებს შორის
|
დასკვნის გამოტანა
|
საერთო საკლასო
|
დაფა, ცარცი, პროექტორი
|
5წთ
|
7
|
საშინაო დავალების მიცემა გვ. 73
# 2, 4
|
ქიმიის სახელმძღვანე-ლო მ. ვარდიაშვილი
|
1 წთ
|
||
8
|
შეფასება
|
2 წთ
|
ვენის დიაგრამა
კოვალენტური ბმა იონური ბმა
მყარდება ელექტრონებით
ახასიათებს
ბმის სიგრძე და
ენერგია
|
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები:
ქიმ.X . 8
შეფასების სქემა
კრიტერიუმი
| 4 |
3
|
2
|
1
|
აქტიური მონაწილეობა
|
ყოველთვის ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში, არის ლიდერი
|
ჯგუფის მუშაობაში შეაქვს
წვლილი, აჯამებს ინფორმაციას
|
თანამშრომლობს ჯგუფის
წევრებთან, ხანდახან აჯამებს ინფორმაციას
|
არ მონაწილეობს ჯგუფურ
მუშაობაში
|
აკავშირებს ელემენტების
ელექტრონულ აღნაგობას ბმის ხასიათთან
|
ასაბუთებს კავშირს ელექტრონულ აღნაგობასა და ბმის ხასიათთან
|
სრულყოფილად ვერ აკავშირებს
ატომის აღნაგობას ქიმიურ ბმებთან
|
ვერ აკავშირებს ატომის აღნაგობას ქიმიური ბმის ხასიათთან
|
ვერ წერს ატომის აღნაგობის სქემებს
|
იონური ბმის წარმოქმნის
მექანიზმის ცოდნა
|
სრულყოფილად ადგენს იონური
ბმის წარმოქმნის სქემას
|
ადგენს ბმისწარმოქმნის
სქემას მცირე ხარვეზებით
|
იონური ბმის წარმოქმნას
ადგენს შეცდომით
|
ვერ იაზრებს ბმის წარმოქმნის
სქემას
|
ადარებს კოვალენტურ და
იონურ ბმებს
|
აანალიზებს რა მსგავსება
და განსხვავებაა ბმებს შორის
|
აკეთებს შედარებას მცირე
ხარვეზებით
|
ნაწილობრივ იცის კოვალენტური
და იონური ბმის თვისებები
|
ვერ აკეთებს შედარებას
|
No comments:
Post a Comment